kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

10 dagen in de middle of nowhere!

Hallo Allemaal!

Wij hebben de kerstdagen echt in de middle of Nowhere beleefd! We waren bij Karren en Bob op de boerderij! Super mooi daar maar echt veel te stil! Karren heeft ons opgehaald in KeriKeri om daarna een reis van 1.5 uur te hebben naar hun boerderij in Kangeroa. Dit ligt op zo een 20 min afstand van Kaitaia. Het laatste stuk naar hun huis is niet geasvalteerd dus dan moet je nog 20 min over een stenen hobbel pad!

Naar een lange weg en al gezellig te hebben gekletst met Karren kwamen we aan bij onze 'Villa'! Hun Cottage die nog op hun land staat maar met loop afstand van hun huis is het ongeveer 10 min. Echt alles zit erin en een gevulde koelkast en opbergkast! Nou we hebben hier de 10 dagen ons buikje vol kunnen eten!

Op Kerstavond konden we een keer zelf koken want normaal gingen we bij Karren en Bob eten! Er staat bij de Cottage een hele mooie barbeque! Dus met kerstavond die maar is aangezet! Karren had ook al heel lief een kerstboom voor ons neergezet zelfs met kadootjes!

Op eerste kerstdag gaan ze hier in Nieuw Zeeland met de familie s'middags eten om daarna in 5 min alle kados uit te pakken! Ik vond dat persoonlijk echt heel saai! Niemand had door wat een ander kreeg!

Op tweede kerstdag gingen we de koeien verplaatsen, normaal doen ze dit te paard maar omdat Bob pas geleden een rug operatie heeft gehad kan hij dat nog niet dus gingen we met de auto. Ze hebben 3 honden 2 werk honden en 1 terrier achtig hondje die nergens naar luisterd en alleen maar mee is voor de lol! De 2 werk honden luisteren perfect naar de comandos! Bob kan ze overal heen laten gaan of stil laten staan! Interessant om te zien!!

Tijdens het kerstfeest kwamen ook de neefjes (Kurt en Carter) van Karren en Bob echt super leuke jochies waar Ard veel lol mee heeft gemaakt! Kurt en Carter hebben thuis een huisschaap die ze met de hand hebben groot gebracht nadat de moeder was overleden.

Ook zitten er bij Karren en Bob in de sloot palingen. Die ze met zijn 3e hebben gevangen en gerookt. En daarna was het smullen geblazen als ik hun reacties moest geloven!

Karren heeft ons ook naar een mooi wandelpad gebracht die richting de zee ging, naar een stukje een heuvel op te zijn geklommen dachten we pinguins te zien! naar heel de berg afgedaald te zijn (op een erg stijl stuk) kwamen we erachter

dat het dus gewoon aasvogels waren.. FAIL!! ;P

Dan maar schelpen zoeken op het strand!

Met als eindresultaat: dat groenige moet van een zeeegel zijn en daarnaast op mijn arm ligt het bovenstuk van een krab!

Op 30 december hadden we een bus tour naar Cape Reinga geboekt. Eerst gingen we over de 90 mile beach, dit is een strand van 88km lang die zo hard is dat je er met bussen en auto's overheen kunt rijden! Je kan er ook goed surfen want de golven zijn aardig hoog!

Om daarna door te rijden naar de enorme zand duinen! waar we gingen zand surfen! Wat een enorme klim! Het is zoiets als wintersport alleen veel vermoeiender want er is geen lift.

Even bijkomen maar wat een uitzicht!

Ard is twee keer naar boven geklommen! De bus chauffeur had al gezegt dat je overal zand kon vinden daarna en ook goed je mond dicht moest houden ( De Buschauffeur gaf als tip: " shut up" !!!). Nou Ard zat alsnog helemaal onder! haha

Daarna gingen we Cape Reinga bezoeken waar de meest noordelijkste vuurtoren staat en waar 2 zeeën in elkaar komen en dat kun je daar heel goed zien!

er ligt ook echt een prachtig strand! Jammer dat we maar 45 min hadden anders waren we er zowiezo heen gewandeld!!

Ook stond er een paal met alle afstanden, naar Londen was het zo een 18.000 km.

We hebben een hele gezellige tijd gehad bij Karren en Bob! en vooral heel lekker gegeten! :)

Nu zijn we sinds de 31ste in KeriKeri en zijn we hier in een hostel waar we 3 uur op een dag schoonmaken voor onze kamer! Helemaal perfect! Gezellig nieuw jaar gevierd met andere reizigers en zo leer je nog wat mensen kennen!

Gister hebben we al gelijk de Rainbow Waterfall bezocht. Het was ongeveer een uurtje lopen vanaf het hostel! Gelukkig een heel lekker koel bospad langs het water want het weer wordt steeds beter!

Wij blijven ongveer tot de 11de in KeriKeri om dan door te gaan naar Paihia dat is ongeveer 20 min van hier, daar willen we dan walvissen gaan zien en met dolfijnen zwemmen!

(Ard heeft deze foto nog proberen na te tekenen)

Grapje natuurlijk. Er zit een speciale functie op de camera waarbij je de foto als een soort tekening er kan laten uitzien, dit geeft bij deze foto wel een mooi effect.

Jullie horen vast weer snel van ons!

Liefs Kimberly en Ard

De Laatste dagen in Devonport, opweg naar Far North

Hallo Allemaal!

We zijn nu 2 weken in Nieuw Zeeland. Devonport is een heel leuk dorp met veel winkels en cafetjes dus s'avonds is er ook altijd nog wat te doen! Iedere avond hebben we ook een avond wandeling gemaakt met een uitzicht op de skyline van Auckland!

In de skytower van Auckland wilden we eigenlijk de 28ste gaan eten want dan zijn we 4 jaar samen maar gister ochtend hebben we gehoord dat er maandag 2 nieuwe jongens komen dus dat we dan onze kamer uit moeten. We zouden dan nog in een tentje op het gras kunnen slapen maarja dat is natuurlijk ook niets.

Maar we hebben in de 2 weken dat we hier waren wel mooie dingen kunnen zien dus het is ook wel weer mooi om weer verder te gaan en nieuwe plaatsen te ontdekken!

Hier zijn we de Mount Victoria opgelopen! Dit hebben we 2 keer gedaan! Prachtig uitzicht en 1 van de toeristen attracties van Devonport! Op de terug weg naar beneden zagen we prachtige bloemen! Ook zijn hier heel veel mooie vogels! We hebben zelfs een vogel gezien die me moeder in de voliere heeft zitten thuis.

Hier in de tuin zitten veel Nieuw Zeelandse ijsvogels ze hebben hun holletje in de palmboom en ze hebben zo een apart geluidje waardoor je ze telkens hoort! Ard wilde ze zo graag op de foto hebben maar dat duurde even want ze waren hem te snel af! haha

Op het pleintje staat een hele grote boom je kunt hem gewoon niet goed op de foto krijgen dus hier zie je al op hoe dik de stam is!

We zijn ook gek op Sushi wat je hier ook heel veel kan krijgen maar zelf maken is natuurlijk het aller leukste! Dus donderdag dat geprobeerd met hier het resultaat!! Ik kan zeggen dat het echt super lekker was!!

We hebben natuurlijk ook Auckland bezocht! Daar moet je heen met de Ferry om de oversteek te maken. De eerste keer dat we erheen gingen was om bij Greenpeace te solliciteren.

Jammer genoeg zijn we niet aangenomen! Verder hebben we natuurlijk lekker geshopt in Auckland want je hebt er winkels zat!

Gister was het eindelijk is een mooie dag! Zo gauw de zon schijnt is het ook echt heel warm! Dus tijd om lekker naar ons prive strandje te gaan en te genieten van het warme water en de zon! We hebben ook gelijk onze snorkels uitgeprobeerd maar het water was te troebel das zagen we echt helemaal niets..

De weg naar het prive strand is ook echt prachtig met grotten en een super mooi uitzicht! Het is een kleine 30 minuten wandelen vanaf onze slaapplek. De weg hierheen is wat moeilijker begaanbaar, hierdoor zijn er weinig mensen en daarom beschouwen we het maar als ons prive strandje

Cool

Op de terug weg naar huis hoorden we in één keer gekrijs uit een boom komen en dan moeten we weten wat het is! Ik zag iets wits in een boom zitten dus liepen we er opaf. Zat daar een grote Kakatoe in de boom! We dachten op het begin dat ze ontstnapt was want ze praate en zei al vlot Hallo tegen ons! Tot een vriendelijke vrouw ons uit kwam leggen dat de eigenaar haar hier in de boom heeft gezet en ze het heerlijk vind om tegen de toeristen te praten en haar naam Bertie is. Ook liet ze ons het bordje zien. Maar Bertie kwam al naar beneden om gezellig bij Ard te komen zitten! Wat een onwijs lieve vogel! Lekker vrij in een boom en flink lullen! Flugel, hier kan jij nog wat van leren..!!!

Nu hebben we dus gister avond wat mailtjes rond gestuurd en gelijk wat reacties terug gehad. Naar een half uurtje hadden we al een adres waar we terecht kunnen deze maandag! Deze mensen wonen nog verder omhoog in de buurt van Kaitaia. Waar wij dus de kerstdagen gaan vieren en tot de 29ste kunnen blijven! Daarna willen we dan daar in de buurt blijven om bij de Bay of Island de walvissen te zien en met dolfijnen te zwemmen! Dus zijn we al druk om een nieuw adres te vinden! Maar dat gaat zeker lukken!

Wij wensen iedereen fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!!

Hier een foto van een Nieuw Zeelandse kerstboom:

Jullie horen snel weer van ons!!

Liefs Kimberly en Ard!

voor de eerste keer zwemmen!

Hallo!

Vandaag zijn we voor de eerste keer wezen zwemmen! Het water is echt ijskoud! Maar zogauw je erin bent is het echt heerlijk! Verbrand zijn we nu ook al! Terwijl we nog niet veel zon hebben gezien!

Image and video hosting by TinyPic

Ard heeft zijn nieuwe tussendoortje gevonden! Een zacht wit puntje met zoete suiker en spikkels of hagelslag!

Ik had vandaag een bleu Berry Muffin! Gigantisch voor 2 dollar! (1,20€)

We verwennen ons zelf dus wel ! Hihi!

Tijdens het eten kwam er ook ineens een bezoeker! Mitzi is haar naam! Toen Karin thuis kwam vertelde ze dat Mitzi vroeger van haar was maar Mitzi en haar andere kat die inmiddels overleden is konden niet met elkaar dus heeft ze Mitzi weg gedaan! En nu komt ze soms nog op bezoek!

Image and video hosting by TinyPic

Ook hebben we vandaag nieuws gekregen van Greenpeace! Maandag mogen we op gesprek komen! Spannend!! Hopelijk kunnen we snel aan de gang en wat van Nieuw Zeeland zien en leuke mensen ontmoeten!

Nu gaan we lekker kip maken met een salade!:)

LiefsKimberly en Ard

Onze eerste dagen in Devonport.

Hallo allemaal!

Ik kan jammer genoeg geen foto's meer plaatsen dus ik typ nu een lap tekst en de foto's komen dan in het foto album.

We zijn nu 2 dagen in Devonport we zitten hier in een huis waar we klusjes doen in ruil voor onze kamer. Het zijn makkelijke klusjes bijv de tuin bijhouden en vnv kook ik wat te eten.

We zitten wel op een hele mooie plaats ! Midden in het winkel centrum en op 2 min van de zee en uitzicht op de skyline van Auckland!

We zijn nu vooral aan het kijken wat we hierna willen doen want hier te lang blijven willen we niet! We hopen voor Greenpeace te kunnen werken en dan kunnen we rond trekken door Nieuw Zeeland en worden we ook nog betaald! We werken dan 6 uur op een dag en reizen van stad naar stad om donateurs te zoeken. Maar eerst nog zien aangenomen te worden!

De mensen in dit dorp zijn wel ontzettend vriendelijk en er is zelf een Nederlandse man die hier al sinds 1976 woont en dus echt bij Ard om de hoek vandaan komt. Zijn familie woont ook nog daar dus misschien zien we hem ooit nog als we in Nederland zijn!

Gister was er een kerst optocht! Raar om iedereen met een kerstmuts op te zien en de hete zon! Nu komen er slechte dagen aan met regen hebben we gehoord van Karin! Laten we hopen dat het overwaaid! Wij komen juist voor de zon! :)

Ik laat snel weer wat van ons horen!

onze reis naar Auckland.

Hallo Allemaal!

Gister 4 december zijn wij vertrokken richting Nieuw Zeeland. Een reis van 40,5 uur.

Toen we aan kwamen op Schiphol kwamen we er achter dat we in Bangkok een stop hadden. Maar voor dat we weg gingen hadden we nog tijd om wat lekkers met Gert, Luck en Quinten te drinken/eten en afscheid van hun te nemen!

Rond 12 uur gingen we door de paspoort controle en zagen we het vliegtuig staan. Wat is hij groot!

Daar hebben wij nog een tijdje moeten wachten tot we door de douane konden. Toen ik al mijn spullen in bakken had gelegd kwam er een man naar me toe om te vragen of ik wilde helpen met een test om de douane hond te controleren of ze haar werk wel goed deed! Maar al te graag natuurlijk! :)

Ik moest een watje in me broekzak doen en dan gewoon door lopen maar deze speurneus rook het wel! En ging braaf langs me zitten! Het watje rook blijkbaar naar geld! Ik was onder de indruk dat zie ik Laika nog niet snel nadoen!

Onze eerste vlucht richting Bangkok duurde 11 uur. Al gauw zag ik Ard zo langs me zitten! Het is wel erg klein en echt fijn zitten kun je niet dus veel geslapen hebben we niet! Toen we in Bangkok aankwamen moesten we uitstappen om daar weer door de douane te gaan en weer in te stappen.. Maar we kwamen in een schoon vliegtuig terug dus dat is ook wel fijn!

Op dit moment zijn we in Taipei in Taiwan en vanuit hier gaan we over 2 uur weer verder richting Brisbane om daar weer een stop te hebben en dan is het nog maar een klein stukje naar Auckland.

We hebben net lekker wat gegeten want van dat vliegtuig eten werden we allebei niet lekker. En Ard is ook alvast aan het schrijven in ons reis boek!

Nou ik ga ook nog even mijn ogen dicht doen zoals Ard doet want deze stoelen liggen toch wel erg lekker!