kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

10 dagen in de middle of nowhere!

Hallo Allemaal!

Wij hebben de kerstdagen echt in de middle of Nowhere beleefd! We waren bij Karren en Bob op de boerderij! Super mooi daar maar echt veel te stil! Karren heeft ons opgehaald in KeriKeri om daarna een reis van 1.5 uur te hebben naar hun boerderij in Kangeroa. Dit ligt op zo een 20 min afstand van Kaitaia. Het laatste stuk naar hun huis is niet geasvalteerd dus dan moet je nog 20 min over een stenen hobbel pad!

Naar een lange weg en al gezellig te hebben gekletst met Karren kwamen we aan bij onze 'Villa'! Hun Cottage die nog op hun land staat maar met loop afstand van hun huis is het ongeveer 10 min. Echt alles zit erin en een gevulde koelkast en opbergkast! Nou we hebben hier de 10 dagen ons buikje vol kunnen eten!

Op Kerstavond konden we een keer zelf koken want normaal gingen we bij Karren en Bob eten! Er staat bij de Cottage een hele mooie barbeque! Dus met kerstavond die maar is aangezet! Karren had ook al heel lief een kerstboom voor ons neergezet zelfs met kadootjes!

Op eerste kerstdag gaan ze hier in Nieuw Zeeland met de familie s'middags eten om daarna in 5 min alle kados uit te pakken! Ik vond dat persoonlijk echt heel saai! Niemand had door wat een ander kreeg!

Op tweede kerstdag gingen we de koeien verplaatsen, normaal doen ze dit te paard maar omdat Bob pas geleden een rug operatie heeft gehad kan hij dat nog niet dus gingen we met de auto. Ze hebben 3 honden 2 werk honden en 1 terrier achtig hondje die nergens naar luisterd en alleen maar mee is voor de lol! De 2 werk honden luisteren perfect naar de comandos! Bob kan ze overal heen laten gaan of stil laten staan! Interessant om te zien!!

Tijdens het kerstfeest kwamen ook de neefjes (Kurt en Carter) van Karren en Bob echt super leuke jochies waar Ard veel lol mee heeft gemaakt! Kurt en Carter hebben thuis een huisschaap die ze met de hand hebben groot gebracht nadat de moeder was overleden.

Ook zitten er bij Karren en Bob in de sloot palingen. Die ze met zijn 3e hebben gevangen en gerookt. En daarna was het smullen geblazen als ik hun reacties moest geloven!

Karren heeft ons ook naar een mooi wandelpad gebracht die richting de zee ging, naar een stukje een heuvel op te zijn geklommen dachten we pinguins te zien! naar heel de berg afgedaald te zijn (op een erg stijl stuk) kwamen we erachter

dat het dus gewoon aasvogels waren.. FAIL!! ;P

Dan maar schelpen zoeken op het strand!

Met als eindresultaat: dat groenige moet van een zeeegel zijn en daarnaast op mijn arm ligt het bovenstuk van een krab!

Op 30 december hadden we een bus tour naar Cape Reinga geboekt. Eerst gingen we over de 90 mile beach, dit is een strand van 88km lang die zo hard is dat je er met bussen en auto's overheen kunt rijden! Je kan er ook goed surfen want de golven zijn aardig hoog!

Om daarna door te rijden naar de enorme zand duinen! waar we gingen zand surfen! Wat een enorme klim! Het is zoiets als wintersport alleen veel vermoeiender want er is geen lift.

Even bijkomen maar wat een uitzicht!

Ard is twee keer naar boven geklommen! De bus chauffeur had al gezegt dat je overal zand kon vinden daarna en ook goed je mond dicht moest houden ( De Buschauffeur gaf als tip: " shut up" !!!). Nou Ard zat alsnog helemaal onder! haha

Daarna gingen we Cape Reinga bezoeken waar de meest noordelijkste vuurtoren staat en waar 2 zeeën in elkaar komen en dat kun je daar heel goed zien!

er ligt ook echt een prachtig strand! Jammer dat we maar 45 min hadden anders waren we er zowiezo heen gewandeld!!

Ook stond er een paal met alle afstanden, naar Londen was het zo een 18.000 km.

We hebben een hele gezellige tijd gehad bij Karren en Bob! en vooral heel lekker gegeten! :)

Nu zijn we sinds de 31ste in KeriKeri en zijn we hier in een hostel waar we 3 uur op een dag schoonmaken voor onze kamer! Helemaal perfect! Gezellig nieuw jaar gevierd met andere reizigers en zo leer je nog wat mensen kennen!

Gister hebben we al gelijk de Rainbow Waterfall bezocht. Het was ongeveer een uurtje lopen vanaf het hostel! Gelukkig een heel lekker koel bospad langs het water want het weer wordt steeds beter!

Wij blijven ongveer tot de 11de in KeriKeri om dan door te gaan naar Paihia dat is ongeveer 20 min van hier, daar willen we dan walvissen gaan zien en met dolfijnen zwemmen!

(Ard heeft deze foto nog proberen na te tekenen)

Grapje natuurlijk. Er zit een speciale functie op de camera waarbij je de foto als een soort tekening er kan laten uitzien, dit geeft bij deze foto wel een mooi effect.

Jullie horen vast weer snel van ons!

Liefs Kimberly en Ard

bea

Leuk om te horen, dat jullie het zo naar de zin hebben. Wat een mooi eiland. Blijf genieten(ook van elkaar). Groetjes Bea.

Anne Marie De Smet

Hi dears,
Allereerst alle goeds voor 2015, ook al zal het af en toe pittig zijn na het verlies van Mirjam.
Jullie verslag klinkt toch allemaal buitengewoon goed en geweldig. Wat leuk dat jullie overal zo hartelijk ontvangen worden en welkom zijn. Zo krijg je toch echt veel mee van de lokale gewoontes.

veel liefs, Anne Marie

de leukste zus van nederland

Guten tag :)

Ziet er kei vet gaaf uit
Kei jaloers (echt nie leuk hoor)
Voorzichtig en genieten!

Liefs Jenni xx

Frouwke

Dat ziet er fantastisch uit, geweldig dat jullie je droom zo verwerkelijken! Ard van harte gefeliciteerd met je verjaardag! maak er een mooie avond van....veel liefs van ons allemaal uit een ondrgeneeuwd en koud Zwitserland!

Nicolette

Lieve Ard, gefeliciteerd met je verjaardag, van afstand een big hug! Heb het gezellig samen met Kimberley! X