kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

De eerste dagen in het Zuider eiland!

Hallo Allemaal!

We hebben op 23 februari de ferry genomen richting het zuider eiland!

Eerst natuurlijk een mooi plekje gezocht voor onze lieve auto.. die moest natuurlijk een V.I.P plek hebben!!

Om daarna lekker op het dek naar Wellington te kijken! Als je aan Nieuw Zeeland denkt denk je zon zee en strand maar dit weer hebben we eigenlijk heel veel gehad!

Toen we aankwamen in Picton zijn we gelijk aangereden richting Nelson. Om vanuit daar naar het noorderlijkste puntje van het zuider eiland te rijden! Bij Tasman zagen we veel mensen op deze paddelboards surfen.

Bij Tasman National Park gingen wij ook een wandeling maken. Je kon hier hele dag tochten maken en van hut naar hut lopen. Wij gingen ongeveer 1 kilometer heen en weer terug!

Innocent

Meestal sta ik op de foto maar heeel soms... Heb ik is de camera en dan heb je een waar fotomodel voor de camera!

Om daarna zelf weer even de gekke 5 minuten te hebben!

Helemaal boven in het puntje was het best droog..

Maar uiteindelijk kwamen we bij een heel mooi groot strand uit!

Op de terug weg begint Ard ineens te gillen : Ik zie een dolfijn!! Vol in de rem en terug uit! Ligt daar een aangespoelde walvis/dolfijn soort.. Er stonden al borden dat ze hier vaker aanspoelen omdat ze naar binnen zwemmen en dan vast komen te zitten vanwege het water wat weer terugloopt. De Arme...

Ook stopten we bij de Waihoropupu springs. Dit meer is zo helder dat je alles kan zien! echt heel speciaal! Jammer genoeg mocht je er niet in zwemmen. Het was wel heel verleidelijk!

Om die nacht door te brengen bij Lake Rotoiti.

Het was echt prachtig hier en we wilden graag nog een dag blijven maar de volgende dag was het weer ook slecht dus toch maar verder gereden richting Kaikoura.

We kwamen ook langs een scheerboerderij waar alle schapen stonden te wachten op een knip beurt!

Om er daarna zo bij te lopen..

Aangekomen in Kaikoura zagen we ook zeehonden langs de kust liggen!

Ook kan Ard hele mooie fotos maken van alles wat er nog meer te zien is!

In het weekend was er ook een boeren show waar we graag wilden gaan kijken! Er werd ook een schapen scheer wedstrijd gehouden.

Een houthakker demonstreerde hoe ze hier in Nieuw Zeeland hoge bomen stukje voor stukje afhakken! Nou echt levens gevaarlijk!! Ze beginnen dus onderaan, hakken een stukje eruit zodat de plank waar ze opstaan daar tussen gezet kan worden en zo gaan ze steeds hoger.

Vlak bij de camping waar we stonden was een waterval waar soms de pups van zeehonden in dit zoete water zwemmen, jammer genoeg toen wij er waren, waren hun er niet.. Maar alsnog een mooie waterval!

Ook zijn we met een vliegtuigje walvissen gaan kijken! We hadden blijkbaar een walvis die niet normaal was want hij ging onderwater rondjes rollen en dit is heel apart voor een walvis!

Ook liet onze piloot ons nog de Dusky dolfijn zien! Op de foto zie je er een paar honderd! De piloot schatte de groep op 500 dolfijnen!

De volgende ochtend toen we nog in bed lagen zag Ard ineens wat in het water. Wij konden zelf niet goed zien wat het was maar op de foto was duidelijk te zien dat er dolfijnen langs zwommen! Toch wel weer leuk wakker worden! :)

Die dag gingen we al iets heel leuks doen.. Zwemmen met wilde zeehonden!! Het was echt super leuk! Ze komen zo dichtbij! Eentje zat zo ongeveer tegen mijn duikbril aan! Ard ging ook vaak naar beneden duiken, Dit vonden ze al helemaal intressant en doken met Ard mee! Echt iets om nooit te vergeten!!

De volgende dag hadden we Pilot a Plane geboekt voor Ard! Dit kreeg hij van mij kado! Hij mocht zelf gaan vliegen!

Naar wat instructies gingen ze de lucht in!

Hij had zelf mogen opsteigen en landen en natuurlijk vliegen! En heeft nu een certificaat gekregen dus als hij ooit echt wil leren vliegen kan hij dit laten zien!

In het vliegtuig kreeg Ard te horen dat er Orka's rond zwemden in de bay! Ard wil ze zo graag zien!! Ze hebben in het vliegtuigje nog wel gezocht maar ze jammer genoeg niet gevonden! Dus gingen wij daarna in de auto nog zoeken! En jawel hoor we vonden ze! Ze zwommen wel heel ver en wat wilden wij graag ook op die boot staan maar als je dan de foto's inzoemt zie je een heuze vin!!

Wij gaan ze vast ook nog zien!!

We zijn nu in Akaroa dit ligt bij Christchurch! We zijn in een hostel op de boerderij! Waar we voor overmorgen een dolfijnen zwemtour hebben geboekt met de Hector Dolfijn! Dit is de zeldzaamste dolfijnensoort en komt alleen hier in Nieuw-Zeeland voor. Hopelijk wordt dat net zo leuk als zwemmen met de zeehonden!!

Liefs Kimberly en Ard!

Mama

Zó, ik ben weer bij hahahah.

Ik hoop voor Ard dat hij de Orka´s nog ziet.
Was wel een leuk kado die vliegles.
Op die manier bomen kappen is echt eng hahaha.

Nog veel plezier daar en tot horens weer.

Groetjes xxx

monique

wat maken jullie veel mee jo
ik ben jaloers op jullie, zou zo met jullie mee willen.
maar wij zijn ook al weer aan het sparen om nog een keer naar N.Z. te kunnen. dan ook met een busje of camper.
wij hebben een keer een helicoptervlucht vlucht gemaakt maar met een vliegtuig is zeker zo gaaf.
veel plezier daar aan de andere kant van de wereld.
(als je naar christchurch gaat doe dan mijn fam. de groeten.)

gr. monique

Nicolette

Wauw, wat een heerlijke reis maken jullie! Geweldig alle zeehonden, dolfijnen en orka's en die prachtige natuur! Mooie foto's, erg leuk om naar te kijken. Volgens mij genieten jullie met volle teugen! Liefs Nicolette