kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

Mount Ruapehu, en de laatste dagen op het Noorder-Eiland.

Hallo Allemaal,

We zijn al in het Zuider- eiland maar dit gaat over het Noorder eiland. Hier hebben we Mount Ruapehu beklommen. Deze nog steeds werkende vulkaan is 2800 meter hoog en is voor het laatst uitgebarsten in 2007 en wordt nu steeds warmer dus ze denken dat hij weer gaat uitbarsten!

Het is echt klimmen en klauteren want een pad naar boven is er niet!

Hier waren we op het Lookout punt waar ik het al wel genoeg vond maar Ard wilde nog een 'stukje'. Tot hij zei dat hij eigenlijk wel naar de top wilde en ik reageerde met 'Ben jij gek ofzo?? Dat ga ik echt niet doen!!'

Onderweg kwamen we een Australisch koppel tegen waarmee we besloten hebben om samen omhoog te gaan want het was toch wel gevaarlijk! Naar 3,5 uur klimmen waren we dan eindelijk boven! Wat een uitzicht!!!

Hier zie je ook de rook uit de crater komen!

Nadat we van het uitzicht hadden genoten besloten om weer snel terug te gaan want we moesten ook nog de weg terug vinden en voor 4 uur beneden zijn want dan zou de stoeltjes lift ermee ophouden die ons tot 2000 meter heeft gebracht.

Toen we bijna bij de gondel waren zagen we een helikopter die iemand ophaalde die zijn been 100 meter voor de stoeltjes lift had gebroken! Gelukkig hebben wij niet hoeven vliegen en zijn we met zijn vieren goed beneden gekomen!

Die middag zijn we door gereden richting Warveley. Prachtige uitzichten als je in de auto zit!

Deze schaap was echt super grappig! Eerst kei hard weg rennen en daarna terug komen en als een waar fotomodel gaan staan.. en mooi kijken naar de camera!

In Warveley had je een heel mooi zwart stand die heel erg glinterde!

Er lagen heel veel sponzen en boomstronken! Mooi om deze witte boomstronken op het zwarte strand te zien liggen.

Vanuit hier zijn we richting Bulls gereden waar we bij een oudere man gratis op zijn Mini Camping mochten staan! Hier zagen we de Lepelaar op afstand! Aparte vogel!! De snavel lijkt echt net op een lepel, vandaar de naam. Op Google staan vast betere foto's waar het goed te zien is.

Ook stonden hier van deze grote douches voor koeien! hahaha. Deze hebben we al vaker zien staan. de ene nog groter als de ander! Zijn ze toch nog wel slim die Nieuw Zeelanders! Want tevreden koeien geven lekkerdere melk.

Vanuit daar zijn we door gereden naar Castle point. Dit was wel ver van de route want we gingen richting de Cape Palliser maar we wilden het daar ook gewoon even zien..

Wel weer echt een mooi uitzicht vanaf de Vuurtoren! Maar jammer genoeg nog steeds geen spoor van Orcas he Ard..

Op de weg naar de Cape hadden we echt super mooie uitzichten over de zee!!

Ook heb je hier in Nieuw Zeeland heel veel één baans bruggen! Dit is een normale lengte maar we zijn er ook al tegen gekomen met 3 tussen stoppen zodat je elkaar nog kunt passeren.

Bij de Cape had je ook een heel apart strand! Dit keer niet zwart maar stenen.

Toen we onze campeerplaats gevonden hadden was het al aardig druk! We hoorde dat er dat weekend een vis wedstrijd was. Nadat we ons avond eten ophadden (Wat niet van harte ging! Zulke vieze worstjes heb ik nog nooit gegeten!!) Echt alle soorten vlees was er wel doorheen gemixed.

Kwam er een prachtige zonsondergang!!

De volgende dag vroeg opgestaan want we gingen eindelijk naar de zeehondjes! Nadat we eens stuk over een stenenpad waren gereden zagen we ze langs de kant liggen! Zo speciaal om ze in het wild te zien i.p.v. afgetraind in het Dolfinarium!

Maar eigenlijk doen ze op land niet veel meer als.... Slapen....

Dus gingen we verder naar de vuurtoren die op een klif staat. Je denkt leuk.....

tot je de hoek omrijdt en ziet hoe je daar omhoog moet..... Een trap van +- 250 treden.

Eindelijk... Pfff... Op hadden en voeten omhoog gekropen!

Embarassed

Op de terug weg richting het dorp wilde Ard nog op 1 plek stoppen! En gelukkig maar! Hier was een Baby pool! Zo super schattig om die kleintjes zo lekker te zien spelen!

We stonden ook echt op minder als 1 meter afstand!

Todat ik Ard kwijt was! Nadat ik 100x geroepen en gezocht had en al bang was dat hij aangevallen was door een zeehond vond ik hem dan bij een andere pool waar de net wat grotere zeehonden pups in zwommen!

Hier waren we ook helemaal alleen. Op de foto kun je het niet goed zien maar er zwommen er wel 40!

Op deze foto zie je ook dat deze zeehondjes alweer iets ouders waren.

Die dag zijn we nog door gereden richting Wellington! Waar we op de weg richting Wellington nog langs een film locatie kwamen van Lord of the Rings. Hier stonden een aantal bomen die ook in Lord of the Rings te zien waren.

Deze film heeft 17 academy awards en bijna 3 Biljoen $ in omzet opgeleverd. Nieuw-Zeeland werd heel veel gebruikt als filmlocatie. Onder andere bij mount Ruapehu.

In Wellington zijn we een paar nachten bij een hostel gebleven midden in de stad tot we op de 23ste de ferry naar het Zuider eiland hebben genomen.

Ik ga vandaag ook de blog nog maken over het eerste deel van het Zuider eiland dus jullie horen snel meer van ons!!

Liefs Kimberly & Ard!

Mama

Hoi
Dat was weer even leuk om te lezen, de krater was echt mooi.
Ook de zeehondenbaby´s foto´s zijn prachtig.
En op handen en knieen omhoog om een vuurtoren te zien, vind ik nogal wat hahah.
Het is echt een schitterend land!
Veel ontdekkingsplezier nog jullie 2.
Groetjes vanuit wéér een wit Zillertal
XXXX

Anne Marie

Weer prachtige foto's en een mooi verhaal!
Kijken jullie wel een beetje uit?
Liefs, AM

Ineke smit

Prachtige foto's en wat genieten jullie
Erg mooi

monique

dat van die koeien zijn geen douches maar dat is de sproei installatie voor het land. hebben jullie die niet ook op akkerland gezien?
bij de krater was zeker wel heel machtig om te zien.
prachtig die natuur daar zeker ook die zeehondjes.
zomaar langs de weg denk ik. want dat hebben wij wel gezien toen. gelukkig zijn wij die vuurtoren tegen gekomen anders had ik die ook moeten beklimmen en dat is net iets TE voor mij.
veel plezier op het zuider eiland want daar staat je nog veel meer moois te wachten. ook veel plezier met de overtocht.
gr. monique