kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

Vanaf Rotorua verder naar beneden richting Wellington.

Hallo Allemaal!

We zijn nog een paar dagen in Rotorua gebleven en daarna doorgereden richting Hamilton. In Rotorua hadden ze een hele leuke ''berg kart baan'' gemaakt! Dit moesten we natuurlijk uitproberen!

Het was echt super leuk om te doen! Dit zouden ze ook in Oostenrijk moeten maken!

Op de terug weg met de gondel naar beneden zagen we een hele groep hertjes!

Rotorua staat bekend om zijn warm water bronnen! en heeft dus ook hele mooie spa's!

Deze dag was echt genieten!

Bij het hostel waar we stonden was een park waar je ook warm water bronnen hebt maar je kon er niet in zwemmen omdat ze echt veel te heet zijn!

De stoom die eraf komt stinkt zo erg! echt een hele erge rotte eieren lucht!

Je had ook van die hele kleine water stukjes meestal onder stenen waar je het dan ook hoorde borrelen. hier kon je het echt zien koken en Ard moest natuulijk even voelen of het wel echt heel heet was!

De volgende dag moesten we al heel vroeg op omdat Ard met een bal van een berg af ging rollen..

Hij had gehoopt dat het sneller zou gaan maar het was als nog super leuk!

Die dag zijn we verder gereden richting Hamilton. We sliepen bij een cafe die ook campervans liet staan. Je had er een natuurgebied dus gingen we een ronde wandelen.. Naar 2 uur omhoog klimmen en nog nergens uit te komen zijn we maar weer omgedraaid..! haha.

De volgende dag was Kimberly dag! We gingen naar een Renbaan!! De hele week naar uit gekeken! Die dag waren er 10 races gepland! Je mocht eigenlijk niet in de stallen komen maar ik vind dat allemaal zo intressant dus gewoon doen of je geen borden kan lezen en doorlopen! :) We hebben de eerste paar races gekeken en daarna nog wat wedjes gelegd.. het jammere was dat toen ik geen geld inzette het paard wat ik koos tot 2 x toe wel won en zogauw we wel maliefst 1 dollar inzette het niet meer won.. Maar toch nog echt een super leuke dag gehad! Dit gaan we hopelijk nog een keer doen!

In Otorohanga is een kiwi huis en een must do in Nieuw Zeeland. De Kiwi is natuurlijk heel bekend in Nieuw Zeeland maar bijna niet te zien omdat hij in het donker pas te voorschijn komt en niet graag bij mensen in de buurt komt! Het was ook heel moeilijk om ''Atu'' zoals deze kiwi heet op de foto te krijgen!

Wat een apart beestje!!

Die dag zijn we door gereden naar Waitomo waar de glowwormcaves zijn! Hier sliepen we bij een hostel wat meer leek op een kinder boerderij en wat ik natuurlijk niet erg vond! Geitjes. schaapjes, kalfjes, shetlander, een hert en wat varkentjes! Heerlijk!

Ik wilde al bijna zo een varkentje voor je kidnappen Lindsay!!

Dit kalfje was zooo lief! Heeft lekker op mijn arm liggen slapen!

De volgende dag was het dan zover! We gingen TumuTumu Toobing doen in de Glowworm caves!

Een heel klein gat richting de grot naar beneden!

In de grot moesten we klimmen over stenen en zwemmen door het koude water en werden we vooral erg vies haha! Maar het was echt super mooi om alle glowwormen te zien!

Met de groep!

Als je goed kijkt kun je wat glowwormen zien maar die waren echt niet op de foto te krijgen!

Je had in Waitomo ook een hele mooie korte wandeling door stukjes grot!

Als je hier s'avonds heen gaat kun je ook de glowwormen zien!

Die avond zijn we nog door gereden naar Taupo dit is het grootste meer in Nieuw Zeeland en te vergelijken met het Gardameer. Hier hebben we 4 dagen op een gratis camping geslapen.

We konden onze ontbijtjes lekker aan het meer eten! Zoals je ziet aan Ard was het echt super koud en is het hier in Nieuw Zeeland echt niet zo warm als je denkt!

We hadden een zwarte zwaan aan de tafel liggen die op onze broodjes aan het loeren was! Ik heb het dus niet op 2 voeters met veren dus toen ze ging bewegen bleef ik ook niet heel lang meer zitten!!

Onze slaapplek was maar een paar kilometer van de Huka Falls! Een hele mooie waterval waar iedere seconde 200.000 liter water doorheen gaat! Bijna niet voor te stellen!

S'avonds konden we aan het meer lekker genieten van de zonsondergang meestal met een pizza of iets anders ongezonds want met die wind en vieze camping waar je echt alleen wilt staan om te slapen ga je ook niet echt koken!

Gister hadden we een tocht geboekt met een zeilboot om de 'Maori rock carving' te bekijken.

Heel knap hoe ze dat gemaakt hebben in zo'n grote rots!

Zo'n maori gezicht verteld dus ook een heel levens verhaal vertelde de kapitein!

Vandaag zijn we door gereden naar Whakapapa, hier is de hoogste berg van Nieuw Zeeland die we morgen willen bezoeken! Deze berg heet mount Ruapehu. Er wordt slecht weer aan gegeven dus hopelijk kunnen we morgen met de stoeltjes lift omhoog!

De weg hierheen was wel echt super mooi! Op de achtergrond zie je Lake Taupo.

De berg in de wolken!

We gaan hierna richting Wellington. Dit zal ook nog wel wat dagen duren op ons tempo! :)

Daar nemen we dan de Ferry richting het zuider eiland! Ik denk dat ik daarna vast weer snel een blog kan maken!

Liefs Kimberly & Ard!

Anne Marie

Sla hier ter plekke groen en geel uit van jaloersheid????, wat ziet het er fantastisch uit en jullie trouwens ook!
Lieve gr AM

Mama

Whow, dit is echt een leuk verhaal!
Heb echt mee genoten.
Prachtige foto´s en de beestjes vind ik nog het leukst hahah.
Niks voor mij in die grot met wormen, geef mij de biggetjes maar.
De warmwaterbronnen zijn echt mooi, wat een natuur heb je daar.
Nou op weg naar het zuidereiland,geniet ervan de tijd vliegt.
Groetjes en xxxx

monique

ik ben jaloers op jullie deze dingen hebben wij allemaal niet gezien (behalve de warm waterbronnen. ook in dat park geweest??)
nog heeeeel veeeeeeel plezier en ik verheug me weer op je nieuw blog

gr. monique