kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

Rond touren met de campervan!

Hallo Allemaal!

Alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb gemaakt dus dit wordt een hele lange!

We hebben op 17 januari een bus gekocht! We gingen naar een auto veilings bedrijf eigenlijk voor wat andere auto's want deze was boven het budget wat we wilden uit geven! Maar die andere auto's waren niet echt wat we zochten en hadden veel mankementen wat daar ook allemaal eerlijk werd verteld! En dus hebben we toch maar besloten om iets meer te betalen maar dan wel een goed (even afkloppen) busje te hebben!

Dit is hij dan!

Er was nog geen constructie ingebouwd om erin te kunnen slapen dus zijn we daarmee aan de slag gegaan! Het personeel van de bouwmarkt was echt super vriendelijk en kwam ook met gratis hout aan lopen! Dus konden we dat voor een deel gebruiken!

Het resultaat mag er zijn! We slapen er nog steeds iedere dag heerlijk op! :)

S'avonds nadat het lekker was afgekoeld wilden we nog even lekker wandelen bij de rivier in Paihia. Echt een super mooi houten pad over het water tussen de mangrove!

Die uitkomt bij een hele lange brug over de rivier! Waar heel veel kano's onderdoor gaan want een stukje verder is een waterval!

We moesten nog een week wachten tot onze papieren van de auto in Paihia zouden aankomen dus gingen we alvast een beetje rondtouren om niet de hele tijd op de zelfde plek te staan!

De eerste nachten hebben we aan de kust van Tutukaka geslapen!

Met een super mooie zonsondergang!

We wilden ook altijd al langs de Kauri bomen maar een tour daarheen vonden we te duur. Nu we een auto hebben konden we er toch heen rijden. Dus wij gingen richting de Kauri bomen, Fahr North. We kwamen langs het Kai Iwi meer. Daar lekker de middag door gebracht en gezwommen! Echt super helder zoet water.

Vanuit de auto heb je ook echt prachtige uitzichten!

Eerst kwamen we in een Kauri bos, we dachten dat hier de boom al stond maar we konden hem nergens vinden! Wel stonden hier ook al hele oude en grote bomen!

Het was een hele zoektocht en naar een paar keer gestopt te zijn en het te hebben gevraagd dachten we dat we eindelijk bij de bestemming waren aangekomen! Maar nee hoor. Hier stond wel weer een hele grote boom maar niet de Lord of the forest!

1 km verderop hadden we hem eindelijk gevonden! Wat een enorme boom! Je kunt hem ook gewoon niet goed op de foto zetten! En dat hij hier ook gewoon al (geschat) 2000 jaar staat!!

Naar een hele dag zoeken besloten we om maar lekker door te rijden naar Paihia om daar te overnachten want Fahr North is echt een grote vlakte met wat koeien..

En natuurlijk lekker boekjes lezen waar ik tijd zat voor heb! :) Annemarie, het boek wat ik van jou heb gekregen was echt leuk en had ik heel snel uit! Ik ga hem geven aan een ander Nederlands meisje! ;)

Toen eindelijk de auto papieren aangekomen waren konden we opweg! Lekker naar beneden afreizen! Onderweg kwamen we langs de Hundertwasser toiletten.

Zo een mooie toilet hebben we hier in lange tijd niet gezien!

Op de weg richting Auckland kwamen we allemaal van zulke stranden tegen.

S'middags hebben we Mount Eden bezocht. Om S'avonds lekker te eten in de Skytower! Dit wilden we eigenlijk al 28 december doen omdat we dan 4 jaar samen waren. Dit kwam niet goed meer uit dus nu op 28 januari daar gaan eten!

De volgende dag zijn we naar de Coromandel gereden! Ook echt super mooi maar het weer zit de laatste dagen niet mee dus met een grijze lucht ziet het er zo droevig uit! Maar dat kon de pret niet drukken! We zagen in het boek van Nieuw Zeeland staan dat iemand zijn eigen spoorrail heeft aangelegd door de bossen. Hij heeft er 26 jaar op gewerkt dus dat wilden we wel is zien want treinen zie je hier echt bijna nooit!

Naar een rit van 3 km door tunnels en over bruggetjes kwamen we boven aan de top met een prachtig uitzicht waar je heel veel verschillende eilanden kan zien!

De man die ook de treinrails heeft aangelegd maakt ook potten dus die kon je daar ook veel zien! Ook waren er personeelsleden bezig bakstenen te maken! Van alle markten thuis waren ze daar!

Vanuit daar zijn we door gereden naar Hahei. Daar hebben we op een parkeerplaats geslapen, maar wat een uitzicht! De volgende morgen zijn we al heel vroeg naar de Cathadral cave gewandeld! Deze locatie is ook gebruikt voor meerdere films, o.a. Narnia.

De volgende dag wilden we naar Whangamata rijden waar Ard wilde surfen maar we kwamen langs Opoutere waar ook een goed surf strand bleek te zijn! Het was echt super mooi, dus wilden we daar de nacht wel blijven en Ard zijn verjaardag vieren!

Op de weg naar het strand lagen heel veel van deze bollen! Iemand enig idee wat het is?

Jammer genoeg werden we de volgende dag om 6:30 gewekt door een man die ons een boete gaf van 200 $ omdat we daar blijkbaar niet mochten staan met de camper. Wat niet echt duidelijk was aangegeven! Dus nu hopen dat we niet hoeven te betalen! Toen maar gelijk door gereden naar Whangamata waar Ard een surfboard heeft gehuurd! Deze kust staat bekend als een van de beste surfstranden van Nieuw Zeeland en is bekend bij surfers over de hele wereld!

Naar wat oefening ging het Ard ook heel goed af en nam hij al wat golfjes!

En ik hou het hierbij! :D

Wij zijn in Tutukaka verbrand en Ard is aan het vervellen, hij is net een lopende gevlekte! Maar het staat hem wel leuk!

Wij zijn nu in Rotorua. Hier heb je heel veel minerale bronnen en dus stinkt deze stad heel erg naar rotte eieren, een stink stad dus! We hebben nu onze camper geparkeerd bij een hostel want het is echt rot weer! Echt fijn want we kunnen hier gebruik maken van alle faciliteiten en betalen echt een heel stuk minder als een normale camping waar je niks hebt.Hier gaan we dus nog een paar dagen blijven!

We zullen snel weer wat posten!

Liefs Kimberly & Ard!

mama

Zó dat is een hele aanwinst, nu maar hopen dat het autootje blijft draaien.
Deze keer geen beesten gezien?
Ard alsnog gefeliciteerd!
Weer een mooi bericht geplaatst.

Bea

Weer leuk om wat van jullie te lezen. Zo te horen genieten jullie van alles. Ard ook van di Stefano Pollo en mij nog gefeliciteerd. Wij hebben ook nog een camper te koop als jullie terug zijn, haha. Gr.

Peter

Hallo Ard en kimberley

Jullie hebben al heel wat beleefd, maar vergeet het Zuider-Eiland niet, dat is totaal anders!

Groeten en veel reisplezier.
Peter en Suze

monique

hé die wereld reizigers

wij hebben die boom in een drie luik in de kamer hangen want mij lukte het ook niet om hem in zijn geheel er op te krijgen.
en ik denk dat het bij dat treintje altijd slecht weer is want wij hadden dat ook. van de eilanden boven op die berg hebben wij niets gezien het was toen te bewolkt. ik vond het daar wel heel mooi(beneden bij het treintje)
de stink stad hebben wij ook gezien maar ik vond het daar wel heel wonderlijk en mooi.
ard namens hans en mij ook H.G.
heeeeeeel veeeeeeel plezier verder met je reis
gr.hans en monique

Gebien

Lieve beiden,
Wat een fantastische reis en ervaring! Geniet met volle teugen, neem alles heel goed in je op . Daar kun je dan heel lang op teren. Goede reis verder!! Leuk hoor , al die reisverhalen! Dank
Lfs van ons, Peter en Gebien

Oma

Hallo Ard en Kimberley

Van Peter hoorde ik dat jullie het geweldig naar je zin hebben. Ik ben benieuwd waar jullie nu zitten?!

Heel veel liefs en geniet ze,
Oma