kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

Genieten in de Bay of Islands !

Hallo Allemaal!

Wij hebben 10 heerlijke dagen gehad in Kerikeri! Wat een leuk hostel was Hone Heke! Ze hadden vooral veel mensen die voor langere tijd bleven omdat ze in Kerikeri werkten dus je zag iedere dag weer bekende gezichten!

S'avonds kon je heerlijk wandelen richting de Stone House, prachtige omgeving!

Met een hele grote boom!

En waar de Stone House voor staat.. Het oudste stenen huis van Nieuw Zeeland.

S' morgens vroeg toen we net wilden beginnen aan onze poets ronde riep Ard: "Kimberly kom is kijken wat hier zit"! Zit daar deze mooi papegaai de ruiterwissers op te eten! Je kon merken dat het een tamme was maar ze wilde niet op je arm zitten zoals de Kakatoe die we in Devonport hadden gezien! We probeerde haar met een stok te pakken maar dat wilde ze niet. David besloot dat het beter was om haar naar het papegaaien park te brengen die daar 5 min vanaf zit! Dus daar heeft ze nu een mooi plekje tot misschien de eigenaar zich meldt! Toch apart om een wilde/tamme papegaai te zien(al hebben wij natuurlijk Flugel thuis en heb ik helemaal niets met papegaaien)

Daarna maar aan onze schoonmaak ronde begonnen!

We hebben een heerlijke tijd gehad bij David en Victoria! Echt super lieve mensen!

Op zondag 11 Januari heeft David ons naar Paihia gebracht. Dit ligt op 20 min vanaf Kerikeri. De eerste dag hebben we Paihia verkend! Ons hostel bied ook Kayaks aan dus wilden we dat zowiezo doen dus dag 2 gelijk kayaks gehuurd en het water op! We waren lekker aan het dobberen en Ard had een verkoelingsduik genomen, Totdat de Ferry kapitein naar ons riep dat we snel moesten peddelen want aan de andere kant van het eiland waren dolfijnen! Wij als gekke peddelen en wat zien we..... een hele groep dolfijnen, wel 20! Overal om ons heen! Dromen komen uit! Wat een geluk dat ze zo dicht bij het strand zijn! Dit gebeurd echt 1 keer in de paar weken werd ons nog verteld een dag van te voren.

Ard wilde ook heel graag een Catamaran huren om lekker te zeilen! Dus hij had al flink het internet afgespeurd en in Russel een verhuurder gevonden! Russel moesten we toch nog bezoeken dus helemaal perfect en wij S' morgens daarheen! Jammer dat het niet zo een mooi weer was maar dat kon de pret niet drukken!

Hier stond ook alweer zo een gigiantische boom!!

Nog even snel wat drinken om daarna 4 uur rond te dobberen op de oceaan! :)

Je ziet hier ook echt van alles! Deze zeester was aangespoeld precies waar de catamaran op het strand lag! Hij had allemaal stekels dus maar even een plastic zakje gepakt en hem weer terug de zee in gegooid!

Nadat Ard een test rondje had gehad met de verhuurder konden we opweg!

Nadat we 2 uur hadden rond gezeild ging mijn privé kapitein aanmeren op ons privé strand waar we lekker hebben gelunched!

Om daarna weer heel snel terug te zeilen! 4 uur gaan sneller voorbij als je denkt! Op weg naar de Ferry zagen we ineens dit ! Een super grote rog!

Op dit bord die op de pier hangt zie je ook dat ze hier vaker rond zwemmen: de Sting Ray.

Vandaag hadden we een dolfijnen tour op de planning met als hoogte punt... zwemmen met de dolfijnen!

Naar ongeveer 20 minuten zagen we de eerste groep dolfijnen! Dit is denk ik ook de groep die we ook zagen met de Kayaks! Het is de Tuimelaar en dezelfde dolfijn als in het Dolfinarium! Ze hadden een babytje mee van ongeveer 10 dagen genaamd Charlie dus met deze groep konden we niet zwemmen!

Je kon ze zo goed zien vanaf de boot!

Je werd zelfs nat van het water uit hun spuitgat!

Ook kon je vanaf de boot hun geluiden horen!

Nadat we deze groep gezien hadden moesten we weer verder om een nieuwe groep te vinden waar we misschien mee konden zwemmen!

Ondertussen kwamen we langs Otehei Bay! Op deze foto kun je niet zien hoe mooi het is! Het ziet er echt precies uit zoals je in een reis boekje zou zien! Wit strand en turquoise zee!

Ook gingen we langs veel eilandjes waar Bay of Islands naar vernoemd is. hier zijn 144 kleine eilandjes!

Toen gingen we de oceaan op omdat daar nog een groep Common dolfijnen zouden zijn! Dit is een veel kleinere dolfijn als de Tuimelaar! Ze waren ook echt met heel veel en ook een heel klein babytje erbij die heel vrolijk in de lucht sprong! Zo lief! Ik vond dit wel een hele mooi soort dolfijn! Hele aparte kleur en heel energiek! Maar jammer genoeg konden we met deze soort ook niet zwemmen omdat ze veel kleiner zijn als de mens en zich dus bedreigd zouden voelen als wij het water in zouden gaan. Bang voor de boot waren ze zeker niet! Dus we konden ze alsnog heel goed zien!

De kleine baby met zijn mama!

Op deze foto zie je de mooie kleur van de Common dolfijn.

We waren zover de zee op zodat we ook al de Hole in the Rock konden zien! Dit is ook een toeristische attractie van Bay of Islands. De Maori stammen zeggen dat als je er doorheen vaart en je een druppel op je voorhoofd krijgt, je dat geluk zal brengen! Het begin van de doorgang zie je rechts! De 'Hole' zie je op deze foto niet echt goed.

We hebben uiteindelijk jammer genoeg niet kunnen zwemmen met de dolfijnen! Maar we gingen wel snorkelen wat we ook erg leuk vonden! Ze hadden eten mee voor de vissen dus kwamen die heel dichtbij!

Wat is het hier toch mooi!! We hebben ook tot zaterdag bijgeboekt!! We willen hier echt niet weg!!

Hopelijk vonden jullie de foto's van de dolfijnen al mooi! Het is echt niets vergeleken met hoe het in het echt was!

Liefs Kimberly en Ard!

Mama

Wat kei vet mooi zeg!!
Ik snap dat je daar nog wilt blijven.
Veel plezier nog en een mooi bericht en mooie foto´s.
xx

Sjan

Wat een mooie prachtige foto's, en wat beleven jullie mooie dingen mee! Ben best een beetje jaloers op jullie, wat een droom reis. Geniet er samen lekker van, dit pakken ze nooit meer van jullie af. Heel veel groetjes Sjan.

Ep en Ineke

Wat prachtig is het daar. Jammer dat het zwemmen met dolfijnen niet gelukt is lijkt me geweldig.
En inderdaad genieten dit pakken ze je niet weer af
Groetjes

monique

zijn jullie nu ook door de hole zelf geweest?
wij vonden dat toen geweldig weet ik nog.
en waren daar ook zoveel schoolen met vissen?
bij ons toen n.l. wel. en dat maakte het ook zo ongelooflijk.
geniet, geniet en nogmaals geniet.
gr. monique

Anne Marie

sjonge, je wordt jaloers van als je jullie verhalen leest en de foto's ziet. Wat een contrast met het weer en de omgeving hier nu. Die bomen heb ik ook veel in Australie gezien, indrukwekkend en je voelt je heel klein. dit worden herinneringen waar je de rest van je leven blij van wordt als je er aan terug denkt.
liefs, AM

Nicolette

Wat fijn dat ik nu ook de link heb naar jullie blog! Het ziet er allemaal geweldig uit, wat een super ervaring zal dat voor jullie zijn! Neem alles goed in je op, geniet met volle teugen, maar zo te zien lukt dat wel! Ben benieuwd naar jullie verdere belevenissen. Kusss, Nicolette

bart bouwman

Super leuk om te lezen hoe jullie het daar hebben. Zelf ben ik net weer terug uit Gambia. Binnenkort bellen we vast wel even. Geniet ervan!