kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

De Laatste dagen in Devonport, opweg naar Far North

Hallo Allemaal!

We zijn nu 2 weken in Nieuw Zeeland. Devonport is een heel leuk dorp met veel winkels en cafetjes dus s'avonds is er ook altijd nog wat te doen! Iedere avond hebben we ook een avond wandeling gemaakt met een uitzicht op de skyline van Auckland!

In de skytower van Auckland wilden we eigenlijk de 28ste gaan eten want dan zijn we 4 jaar samen maar gister ochtend hebben we gehoord dat er maandag 2 nieuwe jongens komen dus dat we dan onze kamer uit moeten. We zouden dan nog in een tentje op het gras kunnen slapen maarja dat is natuurlijk ook niets.

Maar we hebben in de 2 weken dat we hier waren wel mooie dingen kunnen zien dus het is ook wel weer mooi om weer verder te gaan en nieuwe plaatsen te ontdekken!

Hier zijn we de Mount Victoria opgelopen! Dit hebben we 2 keer gedaan! Prachtig uitzicht en 1 van de toeristen attracties van Devonport! Op de terug weg naar beneden zagen we prachtige bloemen! Ook zijn hier heel veel mooie vogels! We hebben zelfs een vogel gezien die me moeder in de voliere heeft zitten thuis.

Hier in de tuin zitten veel Nieuw Zeelandse ijsvogels ze hebben hun holletje in de palmboom en ze hebben zo een apart geluidje waardoor je ze telkens hoort! Ard wilde ze zo graag op de foto hebben maar dat duurde even want ze waren hem te snel af! haha

Op het pleintje staat een hele grote boom je kunt hem gewoon niet goed op de foto krijgen dus hier zie je al op hoe dik de stam is!

We zijn ook gek op Sushi wat je hier ook heel veel kan krijgen maar zelf maken is natuurlijk het aller leukste! Dus donderdag dat geprobeerd met hier het resultaat!! Ik kan zeggen dat het echt super lekker was!!

We hebben natuurlijk ook Auckland bezocht! Daar moet je heen met de Ferry om de oversteek te maken. De eerste keer dat we erheen gingen was om bij Greenpeace te solliciteren.

Jammer genoeg zijn we niet aangenomen! Verder hebben we natuurlijk lekker geshopt in Auckland want je hebt er winkels zat!

Gister was het eindelijk is een mooie dag! Zo gauw de zon schijnt is het ook echt heel warm! Dus tijd om lekker naar ons prive strandje te gaan en te genieten van het warme water en de zon! We hebben ook gelijk onze snorkels uitgeprobeerd maar het water was te troebel das zagen we echt helemaal niets..

De weg naar het prive strand is ook echt prachtig met grotten en een super mooi uitzicht! Het is een kleine 30 minuten wandelen vanaf onze slaapplek. De weg hierheen is wat moeilijker begaanbaar, hierdoor zijn er weinig mensen en daarom beschouwen we het maar als ons prive strandje

Cool

Op de terug weg naar huis hoorden we in één keer gekrijs uit een boom komen en dan moeten we weten wat het is! Ik zag iets wits in een boom zitten dus liepen we er opaf. Zat daar een grote Kakatoe in de boom! We dachten op het begin dat ze ontstnapt was want ze praate en zei al vlot Hallo tegen ons! Tot een vriendelijke vrouw ons uit kwam leggen dat de eigenaar haar hier in de boom heeft gezet en ze het heerlijk vind om tegen de toeristen te praten en haar naam Bertie is. Ook liet ze ons het bordje zien. Maar Bertie kwam al naar beneden om gezellig bij Ard te komen zitten! Wat een onwijs lieve vogel! Lekker vrij in een boom en flink lullen! Flugel, hier kan jij nog wat van leren..!!!

Nu hebben we dus gister avond wat mailtjes rond gestuurd en gelijk wat reacties terug gehad. Naar een half uurtje hadden we al een adres waar we terecht kunnen deze maandag! Deze mensen wonen nog verder omhoog in de buurt van Kaitaia. Waar wij dus de kerstdagen gaan vieren en tot de 29ste kunnen blijven! Daarna willen we dan daar in de buurt blijven om bij de Bay of Island de walvissen te zien en met dolfijnen te zwemmen! Dus zijn we al druk om een nieuw adres te vinden! Maar dat gaat zeker lukken!

Wij wensen iedereen fijne kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar!!

Hier een foto van een Nieuw Zeelandse kerstboom:

Jullie horen snel weer van ons!!

Liefs Kimberly en Ard!

Anne Marie d S

Jeetje jongens, wat ziet het er geweldig uit! Jammer van Green Peace, maar who cares als je dit allemaal mag zien. Goede (en mooie) reis naar jullie Kerstbestemming, ????AM

Ineke Smit

Prachtige reis maken jullie geniet ervan het is hartstikke leuk om jullie te volgen
We wensen jullie fijne feestdagen en nog heel veel plezier in 2015

mama

Zo, dat ziet er mooi uit daar!
En Flugel is niet Jaloers op die geelkuif hahahah.
Wel mooi dat die zo bij Ard kwam zitten.
Veel succes met de verhuizing weer en Fijne Kerstdagen.
XX