kimberlyenardinnieuwzeeland.reismee.nl

Queenstown!

Hallo Allemaal!

De blog over Queenstown waar wij de meest vette dingen hebbben gedaan!! Queenstown is echt de stad van de buitensporten! We sliepen hier bij een leuk hostel heel dicht bij de stad dus konden we s'avonds nog lekker in de stad rond lopen! In Queenstown zijn ook heel veel bureau's die je de 'beste prijs' garanderen! dus dat wilden wij wel uitproberen (reizen is al duur genoeg) Dus we zijn er 3 langs geweest en hebben die gewoon tegen elkaar op laten bieden. Uiteindelijk kwamen we bij Peterpans en die bood ons een Skydive, 2 voor de prijs van 1. Eigenlijk hadden we niet aan Skydiven gedacht want dat is wel zo duur! Maar dit was toch wel een mooi aanbod dus we gingen bij Peterpans boeken! Normaal kan je deze prijs winnen met een bartocht van Peterpans. Dus wij hebben echt geluk het voor deze prijs te kunnen doen.

Op maandag Luge, dindsdag gingen we dan Downhill bicking doen. woensdag raften, donderdag jetboad en vrijdag skydiven! Wel een volle planning!

De Luge hebben we in Rotorua ook al een keer gedaan! Dit was met de kartwagentjes de berg af racen! De baan in Queenstown was wel een stuk korter maar ging wel wat harder en meer heuvels erin waardoor je ongeveer vloog!

Het downhill biking wilde Ard graag doen! Mij leek het allemaal wel eng! Maarja ik ben een Nederlanders dus fietsen moet ik kunnen en ik woon in Oostenrijk dus van een berg afgaan moet dan toch ook wel goed komen! :D

Boven op de berg van Queenstown met een super uitzicht!

Het parcour was groen en was de makkelijkste van allemaal maar was toch al aardig stijl! Maar we hoorde van iemand dat de kleuren in Queenstown niet helemaal klopte en dat deze groene baan eigenlijk een blauwe baan had moeten zijn!

één keer hebbben we de blauwe baan uitgeprobeerd maar dit was echt te stijl! Ik ging gelijk vol onderuit! Maar wel echt super mooi uitzicht vanaf veel punten op het parcour!

Op woensdag zou het minder mooi weer worden dus dachten we dan plannen we op die dag het raften want nat worden we toch! We zaten met 4 Duitsers in de boot die geen engels spraken ofja 1tje wel en die moest dus ook alles vertalen voor de anderen. Onze leider was ook echt helemaal niet leuk.. Het enige wat hij zei was: "Peddelen Stop, Peddelen Stop". Terwijl de andere allemaal vanaf de rotsen in het water konden springen was hij ons alleen maar aan het vertelen hoe koud het water was.. Het water stond ook echt heel laag dus elke waterval (die er nu niet meer was) zaten we vast omdat de stenen te veel uitstaken dus moest de leider ons erover heen trekken.. Uiteindelijk was dit de enige waterval die we hebben gezien en toen was het parcour van 1,5 uur afgelopen en kwamen we helemaal weer droog aan.. Dit was dus echt niet hoe we het verwacht hadden jammer genoeg!

Toen onzelf maar verwend met een echte Ferg Burger. Dit is een bekende burger tent in Queenstown en nu net zo iets geworden als de Macdonalds. Al de mensen die op de stoep staan staan in de rij te wachten om te bestellen! Maar die burgers zijn ook zo groot en lekker dat het ook echt het wachten waard is!!

Om uiteindelijk naar 30 minuten wachten het hier op te kunnen eten!! Heerlijk!

Als je in Queenstown bent moet je so wie so gaan jetboaten! De moter van de jetboad is in Nieuw Zeeland uitgevonden! Hij heeft maar een paar centimeter water nodig om in te varen en gaat gemakkelijk met 80 km per uur tussen de rotsen door!

Voor de jetboad die wij hadden uitgezocht moest je eerst met een bus helemaal de skippers canyon in, dit is een berg weg die vroeger tijdens het mijnen is gebouwd. Er is in al die tijd niet veel aan veranderd. Op sommige stukken gaat het stijl naar beneden zonder vangrail! Deze weg staat ook op plaats 13 van de meest gevaarlijke wegen van de wereld.

Toen was het vrijdag en gingen we SKYDIVEN!!! Ik was helemaal niet zenuwachtig! Dat had ik echt niet verwacht! Wij hadden een skydive geboekt in Wanaka, dit ligt 100km van Queenstown af, we werden opgehaald door hun dus helemaal perfect!

Toen we mochten omkleden stond daar ineens een vrouw die Ard bleek te herkennen van Fast en Furious, Michelle Rodriquez . Ik ken me echt helemaal niet uit met bekende filmsterren dus aan mij had hij niets dus hij ging het na vragen of zij het echt was en dat bleek zo te zijn.. We hadden geen camera mee dus konden we geen foto maken! Maar toen waren we eindelijk aan de buurt! We hadden allebei onze eigen camera man dus werden wij ook als echte filmsterren behandeld! haha

Ik ging als laatste het vliegtuig in wat dus betekend dat je er ook als eerste weer uit moet.. Iets wat ik dus niet wilde.. Maar uiteindelijk misschien wel beter want als je die andere zo snel ziet vallen zou ik al niet meer gedurfd hebben!

Brr wat een hoogte 12.000 foot (3,500 meter ongeveer) Wat dus betekende dat we 45 seconden free fall hadden.

Daar zit je dan met je benen buiten een vliegtuig.. Ik heb de fotos van mij en Ard door elkaar gezet. Voor de gene die het niet goed kunnen zien wie wie is, ik heb een rode muts en Ard een zwarte.

Hier kun je mijn angst wel goed zien.. Ik ben toch wel bang voor hoogtes.. Maar gelukkig moet je je hoofd zo houden..

En daar ga je dan!

Aan Ard's lach te zien voelde hij zich als een vogeltje zo vrij en blij!

Ik vond het allemaal toch wel heel eng toen ik zo als een baksteen naar beneden viel!

On top of the world!

Ard's camera man kwam Ard nog een hand geven!

ONE LIFE LIVE IT stond er op mijn hand! En dat doen we zeker!!

En weer veilig op de grond! Ik kon jammer genoeg mijn oren niet open krijgen waardoor ik heel veel pijn had aan mijn oren de rest van de dag. Maar het was echt super vet al zal ik het niet snel nog een keer doen maar Ard die springt zo weer uit een vliegtuig!!

We hadden de volgende dag een excursie geboekt bij een oude goud mijn. Hier hadden ze ook een klein mijn dorpje na gebouwd!

Ard zocht al druk naar goud!

Naar een rondje op de mijn te hebben rond gelopen en wat informatie te hebben gehoord gingen we zelf goud pannen! Was toch nog wel wat moeilijker als gedacht!

Eerst een flinke schep in je pan doen.

Dan met heel veel water spoelen.

Dan schudden, spoelen, schudden spoelen tot alles schoon is en de grote stenen en rotzooi eruit is en dan hopen dat er een heel klein stukje goud in zit! Nou wij hebben allebei 3 pannen geprobeerd maar nog geen goud gezien... Jammer...

Toen toch maar door gereden zonder goud naar de West kust. Waar we langs een waterval kwamen waar ze met stenen allemaal van deze torentjes hadden gebouwd!

We kwamen ook langs een stukje bos waar veel van deze varens lagen dit is ook het teken van de Nieuw Zeelandse cricket ploeg de Black Caps. Die vanavond voor de eerste keer in de finale staan! Deze varen stond precies mooi overeind, hopelijk een goed teken voor hun en gaan ze winnen!

Deze dag reden we wat langer door omdat we geen camping vonden waar wij op wilden staan en daardoor zagen we deze prachtige lucht!

We gingen slapen bij Lake Matheson. In dit meer weespiegeld op heldere dagen Mount Cook en Mount Tasman.. Bij ons duidelijk niet..

Ook brachten we een bezoek aan Fox Glacier. Je ziet hem tussen de 2 bergen in.

Die avond besloten we te slapen in Hokitika hier stonden we op een mooie camping dus besloten we er nog wat langer te blijven! De camping was precies aan het strand! Super zonsondergangen s'avonds!

Ze hadden er ook een dierentuintje maar deze kip wist al waar hij uiteindelijk ging belanden..

We wilden op tijd naar Christchurch om genoeg tijd te hebben om de bus te kunnen verkopen! Dus de Arthurs pass op richting Christchurch. We hadden al van andere toeristen gehoord dat dit een hele mooie weg moest zijn!

We kwamen langs hele mooi Merino schapen. Hier in Nieuw Zeeland maken ze veel kleren van het Merino wol.

We stopten op een berg rust punt waar we ineens tegen een Kea aanliepen.. Dit zijn echte mollers je moet ook oppassen dat ze niet gelijk aan je auto gaan zitten!

Maar uiteindelijk at hij Pindas uit Ard's hand!

De weg liep verder tussen de bergen door! Deze bergen waren ook zo mooi gekleurd!

Om daarna te stopen bij een Cave. in deze kon je ook echt naar binnen als je daarop was voorbereid! Maar dit hebben we al een keer in Waitomo gedaan!

Die avond sliepen we op een gratis camping plaats in de buurt van Christchurch! Dit is een hele mooie grote plek en vooral heel schoon! Gratis plekken zijn vaak heel vies en dan is de wc gewoon een gat in de grond waar je je ding op doet. Om de camping staan allemaal koeien en paarden in mooie grote groepen! Wat een mooi leven voor die beesten!

Zo lijkt het net Nederland met die zwart witte koeien en het vlakke landschap.

Deze koe heeft een hartje op zijn hoofdje! Lief he!

Om daarna lekker met een muffin en tea, naar deze mooie lucht te kijken!

Als een soort deken valt hier de nacht.

We zijn nu in Christchurch en hebben nog 3 weken om de bus te verkopen om dan op 19 april weer naar Nederland te vliegen! We stoppen dit keer op Kuala Lumpur en Dubai! Onze vlucht duurd 33 uur dus wat korter als de vlucht hierheen!

Nu nog lekker de laatste weken genieten! En dan zien we jullie allemaal snel weer!!

Liefs Kimberly & Ard!

Mama

Was weer mooi om te lezen!
Wat een mooie foto´s heeft hij gemaakt van het skydiven.
En bij dat Raften?
Moet er niet aan denken dat die man steeds een geintje maakt en vervolgens de boot omslaat.
Nog veel plezier de laatste weekjes,misschien nog één verhaaltje en succes mer de verkoop van de bus.
Zal blij zijn als jullie weer heelhuids terug zijn.
XXX

Bea

Leuk, jullie laatste blog te lezen. Gaan jullie weer naar du Parc? Misschien zien we jullie daar weer. Goede terugvlucht en geniet ze nog even.

ineke smit

Prachtig verhaal en wat een lef om zo het vliegtuig uit te springen
heel veel plezier nog de laatste weken maar dat lukt vast wel

Anne Marie

Zo, dappere dodo's, jullie durven! Ik zou er een te grote schijtert voor zijn. Wederom genoten van jullie foto's, veel succes met verkoop bus en geniet van de laatste weken.????AM

Gert

Dat is weer een prachtig en avontuurlijk verhaal. Mooi te zien dat jullie zo genieten. Pak de laatste weken ook nog maar even.